Sunday, December 4, 2011

Ülesanne 9: artikli lugemine

Artikkel "Beebi nahale on parim puhas vesi" ajakirjas Eesti Arst. https://www.arst.ee/et/Uudised-ja-artiklid/37567/beebi-nahale-on-parim-puhas-vesi

Mulle meeldis artiklis see, et sain teada, milline on vastsündinu naha pH tase. See on 6,5 (täiskasvanutel on 5,5). See, et lapse naha hooldamiseks pole vaja eriti palju vahendeid kasutada, ei tulnud mulle üllatusena. Olen nõus sellega, et lapse nahka pole eraldi vaja kreemitada. Seda võiks teha siis, kui on nahaprobleemid. Nahaprobleemide korral tuleks pöörduda perearsti poole, kes oskab soovitada apteegikosmeetikat. Kui ka siis abi ei saa, tuleks pöörduda nahaarsti või allergoloogi poole.

Olen täielikult nõus sellega, et last pole vaja vannitada tihedamini kui paar korda nädalas. Igapäevaseks vannitamiseks pole põhjust, sest kare vesi võib lapse nahale hoopis halba teha ja need kehaosad, mis määrduvad tihedamini, saab kraani all voolava vee all puhtaks pesta.

Mida ma varem ei teadnud, on see, et lapse pesemisel võib lisada vannivette vanniõli. See, et seepi pole vaja iga kord kasutada, tundub ka igati õige, sest lapse nahk on õrn ja pole tegelikult nii määrdunud, et igal pesemiskorral peaks seepi kasutama. Puudri kasutamine polegi nii hea, sest sulgeb nahapoorid ehk paneb n-ö naha hingmise kinni. Puudri kasutamine minu lastel õnneks mingeid nahaprobleeme ei tekitanud, aga vaatasin, et kõige parem on see, kui lapse nahk saab korralikult peale pesemist ja kuivatamist veel õhu käes ära kuivada ja siis mingeid probleeme ei tekigi.

Mul on väga hea meel, et sain seda artiklit lugedes teada, et universaalne õli, mida võib nahaprobleemide korral kasutada, on jojobaõli. Jojobaõli saavad mandliõli asemel kasutada need inimesed, kellel on pähkliallergia. Huvitav oli teada saada seda, et kemikaalid lastekreemides võivad tulevikus tekitada inimesel ristallergiaid.

Mina kasutasin oma lapsel, kui tal tekkis talvel näonaha punetus külmast, supermarketis müüdavat beebidele mõeldud talvekreemi, aga ta nahk ei paranenud. Kõige paremini parandas naha vaseliin, kuigi ma ei tea, kas seda võis kasutada või mitte, aga nahk sai terveks ja mingeid kõrvalmõjusid ka polnud.

Naha hooldus on lapse eest hoolitsemisel ülimalt tähtis. Olen täielikult nõus sellega, et lapsele tuleb valida puuvillased riided ja kasutada kosmeetikavahendeid ainult siis, kui lapsel on tekkinud nahaprobleemid. Lapse nahk on õrn ja pidevalt tuleb jälgida selle seisukorda. Olen nõus, et talvel tuleb määrida lõuale ja põskedele rasvast kreemi ja suvel kasutada päikesekaitsevahendeid. Artikkel on asjakohane ja informatiivne. Seda, et puhastuslappe ei tohi kasutada, ütles mulle üks arst, kui olin oma lapsega haiglas. Puhastuslappe võiks tõesti kasutada ainult siis, kui pesemisvõimalust pole, sest neid kasutades ei saa nahk tegelikult puhtaks.

Mulle ei meeldinud selles artiklis see, et olid konkreetselt välja toodud kaubamärgid ja tootesarjad, mida võiks kasutada. See jättis mulje, et artikli eesmärk on teha reklaami nendele toodetele. Mina arvan, et oleks piisanud sellest, kui oleks kirjutatud, et imiku naha hooldamiseks võiks kasutada apteegikosmeetikasarju ja nendest omakorda valida loodustooted. Omal kohal oli info, et loodustooteid saab ka erinevatest ökopoodidest. Aga mulle absoluutselt ei meeldinud see, et oli toodud ära orgaanilise e-poe nimi. See on otsene reklaam ja kuna see on e-pood siis selle artikli kaudu jõuavad nad  paljude potentsiaalsete ostjateni. Ka see, et poejuhataja rääkis, et tal on endalgi allergiline laps ja soovitas teatud toodet, jättis mulje müügitööst. Selliseid soovitusi oleks pidanud andma spetsialist, mitte see, kes neid kaupu müüb. Infot, millist konkreetset toodet kasutada, saab ju ise küsida apteegist või looduspoest.

2 comments:

  1. Väga huvitav ja põhjalik analüüs. Tubli!

    ReplyDelete
  2. Tunnen, et Sul on kogemus =) Tubli! Väga põhjalik analüüs.

    ReplyDelete